Încarc Evenimente

Limba în care se va susține cursul: Română

Durata: 8 zile – 48 ore (prezența este obligatorie)

Organizare: 3 module după cum urmează:  6-7-8 Octombrie si 3-4-5 Noiembrie și 8-9 Decembrie intre orele 09:00 – 17:00

Numar locuri: 20

Costuri: 4800 RON (daca se face plata unică până la data de 31 iulie) sau 5500 Ron dacă se achită în doua transe de cate 2750 RON, platite până în 30 septembrie.

Plata: înscrierea și plata se face prin achizitionarea de bilet de pe site-ul IRST

Se acordă 48 credite de formare continuă din partea Colegiului Psihologilor din România.

Institutul Roman de Schema Therapy are placerea de a va anunta grup de formare in Terapia Schemelor pentru copii și adolescenți. Evenimentul va fi sustinut de Diana Teodorescu terapeut avansat de terapia Schemelor, Trainer si supervizor în ST-CA, coordonatorul Filialei Iași a Institutului Roman de Schema Therapy.

DESPRE TERAPIA CENTRATĂ PE SCHEME PENTRU COPII, ADOLESCENȚI ȘI PĂRINȚII LOR

Terapia centrată pe scheme (ST), dezvoltată de Jeffrey Young este o formă îmbunătățită și dezvoltată a terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) și integrează în mod particular emoțiile, dar și aspectele de dezvoltare, esențiale pentru partea de diagnostic și de terapie.

În plus, Terapia centrată pe Scheme este fundamentată pe un model al schemelor, al modurilor și al nevoilor emoționale de bază și pe „destinul” acestora pe parcursul vieții. Așadar, terapia centrată pe scheme – ca alternativă strategică și tehnică a CBT – pare să fie, de asemenea, în mod deosebit potrivită pentru a genera concepte terapeutice și de diagnostic orientate spre acțiune, în special în psihoterapia copilului și adolescentului.

Formarea de bază în terapia copiilor presupune un total de 48 ore organizate 3 workshopuri separate. Astfel, sunt prezentate mai întâi modelul conceptual al terapiei centrate pe scheme (scheme, moduri, strategii de coping), teoria care stă la baza terapiei centrată pe scheme (importanța nevoilor emoționale de bază în contextul sarcinilor de dezvoltare), mijloace posibile de diagnostic (de exemplu, metode proiective) și anumite cerințe privind atitudinea terapeutului (de exemplu, conceptul de „reparentaj limitat” și „confruntare empatică”), pe fondul factorilor de temperament și de personalitate din copilărie și adolescență. Principalele aspectele ale acestei serii de workshop-uri sunt secvențele de training și practică, ce cuprind strategii din terapia centrată pe scheme care s-au dovedit a fi eficiente în terapia cognitiv-comportamentală pentru copii și adolescenți. O altă arie de interes este concentrată asupra învățării unui mod avansat și profund de a lucra cu părinții, numit aici „Coaching centrat pe Scheme” sau „Terapia Sistemică centrată pe Scheme”. Această modalitate de lucru include procese de scheme sau de moduri tranzacționale specifice între copil și părinte și elucidează procesele de întărire reciprocă dintre schemele dezadaptative timpurii ale copiilor și ale părinților.

Dincolo de aspectele specifice teoriei schemelor cognitive, programul de formare oferă multe demonstrații practice și materiale video și mici exerciții care le vor permite participanților să transfere informațiile în munca lor de terapeuți.

DESPRE EVENIMENT

CUI SE ADRESEAZĂ EVENIMENTUL?

Evenimentul se adresează tuturor terapeuților și psihologilor clinicieni care doresc să-și îmbogățească cunoștințele și experiența în ceea ce privește terapia centrată pe scheme pentru copii, adolescenți și părinții lor, aducând în plus posibilitatea certificării internaționale în acest tip de terapie.

  • Pentru cei care sunt interesați de certificarea în ST-CA oferită prin intermediul Societății Internaționale de Schema Therapy e nevoie de câteva precizări:

*Certificarea la nivel standard sau avansat poate fi obținută doar de psihoterapeuții care înainte de formarea de bază în ST-CA sau pe parcursul ei au obținut o certificare sau specializare în psihoterapie cognitiv-comportamentală, psihodinamică sau de altă orientare terapeutică pentru copii și adolescenți, conform regulilor ce se aplică în țara în care practică psihoterapia. De exemplu, psihoterapeutul care dorește certificarea în ST-CA fie a parcurs un training/formare în psihoterapia cognitiv-comportamentală (CBT) pentru copii și adolescenți (sau o altă orientare terapeutică), fie are formarea de bază în CBT pentru adulți și o specializare suplimentară în CBT (sau o altă orientare terapeutică) pentru copii și adolescenți, obținute înainte sau pe parcursul formării de bază în ST-CA. O a treia variantă este ca psihoterapeutul care dorește certificarea să aibă o experiență de cel puțin 3 ani în terapia copilului și adolescentului și a familiilor acestora (CBT, Psihodinamică sau altă orientare terapeutică specifică acestei categorii).

Mai multe detalii referitoare la formarea și certificarea în ST-CA găsiți la acest link:

https://schematherapysociety.org/resources/ST-CA%202019%20Requirements.pdf

  • Cursul de formare va fi acreditat la Colegiul Psihologilor din România. Pentru obținerea certificării și a creditelor, prezența este obligatorie.

STRUCTURA PROGRAMULUI DE FORMARE

W1: Introducere în ST-CA și Structura protocolului de intervenție specifică acestei abordări

Partea introductivă dezvăluie modul în care se formează și se perpetuează modelul schemelor dezadaptative timpurii pe fondul sarcinilor de dezvoltare specifice fiecărei vârste, dar și al factorilor de risc sau de protecție din temperament. În raport cu vârsta copiilor, pentru cele 18 scheme descrise de Young, este subliniat modul tipic de exprimare a acestora, dar și a strategiilor de coping, în cazul copiilor și adolescenților. Alte subiecte includ tehnici multimodale de diagnostic (utilizarea explorării, chestionarul, imageria, conceptualizarea cazului) și explicarea importanței relației terapeutice, a psihoeducației și a confruntării empatice. Pentru o imagine de ansamblu, sunt demonstrate strategii terapeutice: lucrul cu desene și imagini, terapie prin joc bazată pe moduri, lucrul cu poveștile, păpuși de deget și de mână, metafore, lucrul cu scaunele, imagerie, șabloane, folosirea cartonașelor și a temelor.

În ceea ce privește protocolului de lucru cu copiii și adolescenții se vor avea în vedere etapele specifice de intervenție în ST cu diferențele specifice la copii și adolescenți.

Ca specificitate aspectele teoretice și practice se vor centra pe trăsăturile relației terapeutice, inclusiv asupra conceptelor de reparentaj limitat, confruntare empatică și lucrul practic cu tehnici speciale din terapia centrată pe scheme pebtru fiecare etapă a protocolului. Exemple video și jocuri de rol în grupuri de câte doi sau trei participanți, asigură consolidarea și aprofundarea lucrurilor care au fost discutate.

WS2: Coaching centrat pe Scheme pentru Părinți

Workshop-ul centrat pe lucrul cu părinții cuprinde: constelații de moduri parentale tipice, cartonașe cu cicluri de moduri, investigarea schemelor și a modurilor părinților și implementarea practică a lucrului cu modurile părinților (exercițiul scaunelor, șabloane, figurine de lemn, desene etc.)

Coachingul centrat pe Scheme pentru Părinți include psihoeducație, lucrul cu scaunele, cartonașe pentru moduri, dialog interior și imagerie.

În particular, conținutul și metodele WS2 sunt:

  • Relația terapeutică cu părinții: „Reparentajul limitat al bunicilor”
  • Coluziunea schemelor și a modurilor dintre terapeut și pacient
  • Educație despre conceptul de schemă și cel de moduri (copil/părinte)
  • Investigarea resurselor parentale, a nevoilor și a structurii familiei
  • Genograma Schemelor
  • Lucrul cu dialogurile scaunelor (Dialog cu două scaune: Focus pe Protectorul Detașat)
  • Cicluri de Conflict dintre Moduri – Cartonașe pentru Părinți
  • Imagerie (Vizualizarea Modurilor de Părinți care exprimă grijă)
  • Imagerie Rescriptivă

 WS3: Conceptualizări de caz în Terapia centrată pe Scheme și Terapia prin Joc

Obiectivul acestui workshop este ca fiecare participant să aplice abordarea terapiei centrate pe scheme pentru propriile cazuri. După prezentarea cazului în fața celorlalți, participanții vor face, în grupuri restrânse, conceptualizarea cazului și planul de tratament pentru acest pacient și familia lui.

În acest context, participanții vor parcurge:

  • Ilustrari specifice ale conceptualizării de caz
  • Conceptualizarea și planificarea tratamentului pentru propriile cazuri
  • Lucrul cu „Casa Interioară”
  • Terapie prin Joc centrată pe Moduri
  • Probleme speciale în terapie
  • Terapiei prin Joc (pentru preșcolari și școlari)

UNDE:

Acest eveniment va avea loc online!

Formarea de bază în terapia copiilor presupune un total de 48 de ore (8 zile) structurate în  3 workshop-uri separate (WS 1-3).

Prezența este obligatorie pentru eliberarea diplomelor cu credite COPSI, respectiv certificării ulterioare internaționale.

CÂND:

Perioada de desfășurare a formării este:

WS1:  6-7-8 Octombrie- Introducere în ST-CA si structura protocolului de intervenție specifică acestei abordări

WS2:   3-4-5 Noiembrie Coaching centrat pe Scheme pentru Părinți:

WS3:    8-9 Decembrie Conceptualizări de caz și Terapia prin Joc

FORMATOR:

Psih.dr. Diana Teodorescu

– Psihoterapeut certificat in Schema Therapy-Advanced Level, Trainer și Supervizor în Schema Therapy Pentru copii și adolescenți,  International Society of Schema Therapy

– Psihoterapeut certificat in Schema Therapy-Advanced Level,  Supervizor ST- Individual și ST-Grup

– Coordonator IRST Filiala Iași

– Psihoterapeut, formator si supervizor specializat în terapii cognitiv comportamentale, IFTECC Iași

– Psiholog specialist și supervizor în psihologie educațională

– Profesor asociat la Univ. AL.I.Cuza, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Psihologie Clinică și Psihoterapie

Detalii

Începe:
06/10/2023 @ 09:00
Se termină:
09/12/2023 @ 17:00
Categorie Eveniment:

Bilete

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Bilete are no longer available

Dezactiveaza titlul coloanei Mega Menu

Go to Top