Limba în care se va susține cursul: Română
Durata: 10 ore (prezența este obligatorie)
Organizare si date:
12 Mai: Orele 14.00-18.00 – Curs
19 Mai: Orele 14.00-18.00 – Curs
22 Mai: Orele 16.00-18.00 – Supervizare pe cazuri
Costuri: 1000 RON
Locatie: Zoom
Adresabilitate: psihologi, psihoterapeuți, specialişti în domeniul educației
Facilitator: Psih.dr. Diana Teodorescu
– Psihoterapeut certificat in Schema Therapy-Advanced Level, Trainer și Supervizor în Schema Therapy Pentru copii și adolescenți, International Society of Schema Therapy
– Psihoterapeut certificat in Schema Therapy-Advanced Level, Supervizor ST- Individual și ST-Grup
– Coordonator IRST Filiala Iași
– Psihoterapeut, formator si supervizor specializat în terapii cognitiv comportamentale, IFTECC Iași
– Psiholog specialist și supervizor în psihologie educațională
– Profesor asociat la Univ. AL.I.Cuza, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Departamentul de Psihologie Clinică și Psihoterapie
Specialiştii care lucrează cu copii au în faţa lor două provocări: copilul şi dificultăţile cu care se prezintă, pe de o parte şi părinţii acestuia, sistemul familial din care provine, pe de altă parte. Când un terapeut stă faţă în faţă cu un copil sau un adolescent, stă faţă în faţă cu originile dezvoltării schemelor disfuncţionale şi asistă la dinamica consolidării lor.
În ultimii ani ne confruntăm tot mai mult cu familii focusate pe reușita și performanța copilului, pe aportul de imagine adus familiei, pe metode de a determina copilul să reușească într-o lume atât de competitivă (cu cele mai bune intenții).
Astfel ajungem să lucrăm în terapie cu copii și adolescenți anxioși, deprimați, în burnout sau care nu știu cine sunt ei dincolo de ambițiile părinților.
Protocolul Schema Therapy pentru copii și adolescenți este extrem de complex și ofertant, de foarte mare ajutor în acest tip de cazuistică.
În acest workshop vom analiza, pornind de la simptomatologia cu care acești copii ni se adresează, predispozițiile de schemă, modurile de schemă manifestate. Vom trasa împreună repere în intervenția terapeutică și în coachingul cu părinții acestor copii.
Tematică:
• Simptomatologie și Motivele prezentării în terapie
• Nevoile emoționale frustrate și modalitățile implicite și explicte prin care se întâmplă acest lucru
• Configurații de scheme și Moduri prezente
• Strategii de Intervenție specifice ST
• Lucrul cu familia: Tipare parentale
• Lucrul cu familia: Schema Coaching pentru părinți