Formator: Christof Loose
Terapia centrată pe scheme (ST) pentru copii și adolescenți poate fi privită ca o formă îmbunătățită și dezvoltată a terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) și integrează în mod particular emoțiile, dar și aspectele de dezvoltare, esențiale pentru partea de diagnostic și de terapie. De asemenea, aceasta este în mod deosebit potrivită pentru a genera concepte terapeutice și de diagnostic orientate spre acțiune, în special în psihoterapia pentru adolescenți și adulți tineri.
Modelul conceptual al terapiei centrate pe scheme (scheme, moduri, strategii de coping), teoria care stă la baza terapiei centrată pe scheme (importanța nevoilor emoționale de bază în contextul sarcinilor de dezvoltare), mijloacele de diagnostic posibile (de exemplu, metode proiective) și anumite cerințe privind atitudinea terapeutului (de exemplu, conceptul de „reparentaj limitat” și „confruntare empatică”), sunt prezentate pe fondul factorilor de temperament și de personalitate din adolescență. Ne așteptăm ca participanții să aibă deja cunoștințe de bază cu privire la terapia individuală centrată pe scheme pentru adulți și respectiv conceptele fundamentale al ST.
În terapia centrată pe scheme pentru adolescenți, procesul de îndeplinire a nevoilor de autonomie și autodeterminare este central. Pentru a putea face asta, dar și pentru a produce o schimbare, este nevoie de o bună relație terapeutică. Unul dintre cele mai dificile aspecte în lucrul cu adolescenții este găsirea unui echilibru între exprimarea grijii și a susținerii în așa fel încât rolul și, implicit, nevoia părinților de a oferi afecțiune și sprijin să nu fie subminate.
În final, este important de precizat faptul că nevoile adolescenților sunt un mix de libertate de decizie, idei specifice și instrucțiuni clare. Un alt lucru de care terapeutul trebuie să fie conștient este faptul că există o serie de factori de dezvoltare normali care pot complica procesul terapeutic. Adolescenții pot avea sentimente puternice de rușine față de cei de aceeași vârstă cu ei („Tu mergi la psiholog?”), le poate lipsi seriozitatea când vine vorba de implicarea în terapie („Nu pot vorbi despre asta astăzi/azi nu mă pune să fac asta”) și motivația lor de a veni și a participa la terapie poate varia („Mă pot descurca și singur, eu nu am vrut să vin la terapie”). Așadar, dacă adolescenții nu își respectă angajamentele, terapeutul trebuie să fie atent să nu răspundă dintr-un mod de Părinte Exigent („Sunt dezamăgit, ai promis că vii”). „Ușa” terapeutului trebuie să fie mereu deschisă, chiar dacă acesta nu se simte apreciat sau acceptat. Adolescenții observă și recunosc acest lucru ca o formă de acceptare necondiționată, experiență care îi va ajuta să se întoarcă la terapie mai târziu, într-o altă etapă din viața lor.
CE VOR AFLA PARTICIPANȚII ÎN CADRUL ACESTUI EVENIMENT:
● Cum să explice și să identifice schemele dezadaptative
● Cum să explice și să exploreze nevoile emoționale (de exemplu, copacii din pete de
cerneală)
● Crearea unei Schițe a Modurilor
● Lucrul cu Carduri pentru Moduri (Mersul modurilor: Simte, Vorbește & Mergi)
● Cartonașe pentru Moduri
● Conceptualizarea Cazului pentru Adolescenți
● Imagerie (Scheme Pozitive, Călătoria fantastică spre Modurile Inteligente și Înțelepte)
● Casa Interioară (Această abordare integrează lucrul cu moduri și scheme cu cele trei
niveluri ale Casei Interioare, o tehnică adaptată de rescriere în imagerie. Este potrivită pentru pacienții adolescenți și pentru toți acei clienți adulți cărora nu li se potrivește/nu se pot acomoda cu Rescrierea în Imagerie Dirijată).
Acest workshop oferă multe demonstrații practice prin intermediul imaginilor și al materialelor video sau al demonstrațiilor live și mici exerciții care vor permite participanților să transfere informațiile în munca lor de terapeuți.
Iată o scurtă introducere conceptuală în Terapia Centrată pe Scheme pentru Copii și Adolescenți, prezentată de dr. Christof Loose:
Schema Therapy Conceptual Introduction by Christof Loose
Mai multe informații despre ST-CA pe site-ul: www.schematherapy-for-children.de
UNDE:
Acest eveniment va avea loc in format hibrid (fata-in-fata si on-line). Daca va fi nevoie de traducere, aceasta va fi asigurata simultan, doar participantilor din mediul on-line. In sala nu va exista traducere!
Linkul de acces va fi trimis participanților în urma achitării taxei aferente acestui workshop. Perioada de desfășurare a evenimentului este 27-28 mai 2022.
Cursul de formare va fi acreditat la Colegiul Psihologilor din România. Pentru obținerea certificării și a creditelor, prezența este obligatorie.
Cursul se va desfășura în limba engleză și va beneficia de traducere simultană (doar pentru participantii on-line).
Scurtă descriere a prezentatorului:
Dr. Christof Loose, Psiholog Clinician, Psihoterapeut în terapia cognitiv-comportamentală pentru copii și adolescenți, își desfășoară
activitatea în Dusseldorf, în cabinetul său individual, este afiliat cu
Departamentul de Psihologie Clinică a Universității Heinrich-Heine din
Germania 2012-2017, lucrează în domeniul cercetării – unul dintre
subiectele studiate fiind Terapia Centrată pe Scheme pentru Copii și
Adolescenți (Dezvoltarea Chestionarului pe Scheme Cognitive pentru
Copii – DISC), este președintele subcomitetului Grupului de Lucru în
ST-CA 2013-2017, certificat cu nivelul avansat încă din 2013, trainer și
supervizor (ISST e.V.), editor și autor al cărților și al materialelor video de învățare (DVD) ST-CA și susține workshop-uri și seminarii în Terapia Centrată pe Scheme pentru Copii și Adolescenți în întreaga lume.
Mai multe informații pe: www.schematherapy-for-children.de and Facebook: fb.me/schematherapyforchildren.
COSTUL FORMĂRII ÎN TERAPIA CENTRATĂ PE SCHEME PENTRU ADOLESCENȚI ȘI DETALII LEGATE DE PLATĂ
Prețul cursului este de 1500 RON. Pentru cei care au urmat deja un program de formare în terapia centrată pe scheme sub egida HOLO, AHPCC sau a Institutului Român de Schema Therapy, se acordă un preț special de 1300 RON.
Pret special pentru cei care au urmat deja un program de formare în terapia centrată pe scheme sub egida HOLO, AHPCC sau IRST – 1300 lei utilizand cuponul DM96J5MS
Literatură: Loose, C., Graaf, P., Zarbock, G., & Holt, A. (Editors)(2020). Schema Therapy with Children and Adolescents: A Practitioner’s Guide. UK: Pavilion Publishing and Media Ltd.
To view the event in english, please click here